"BİR ÇOCUK,BİR DAMLA SU,BİR AĞAÇ=BİR GELECEK "KONULU ETWINNING PROJEMİZ BAŞLADI

"BİR ÇOCUK,BİR DAMLA SU,BİR AĞAÇ=BİR GELECEK "KONULU ETWINNING PROJEMİZ BAŞLADI.

PROJE KURUCULARI;

ARZU SIRMAGÜL     AYŞE TOKUR İLKOKULU/TURKEY ve

CLAUDIA TOROPU    ROMANYA

PROJEMİZDE 10 TÜRK VE 6 YABANCI ORTAĞIMIZ ÇALIŞMAKTADIR.

PROJE TANITIM

İklim değişikliği, kuraklık, su kaynaklarının azalması ve artan orman yangınları günümüz dünyasının en önemli çevresel problemleri arasındadır. Orman yangınları yalnızca ağaçları değil; hayvanları, su döngüsünü, insan yaşamını ve gelecek nesillerin sağlıklı bir çevrede yaşama hakkını da tehdit etmektedir. Yangınların önlenmesi için bilinçli davranışlar geliştirmek ve yangın sonrası doğayı yeniden canlandıracak adımlar atmak, sürdürülebilir bir dünya için kritik öneme sahiptir.

Bu proje ile 7-10 yaş grubu öğrenciler; “Bir Çocuk, Bir Damla Su, Bir Ağaç, Bir Gelecek” sloganıyla çevre bilinci kazanacak, suyun yaşam için önemini öğrenecek, ormanların ekosistemdeki rolünü keşfedecek ve yangınların doğaya verdiği zararları fark edeceklerdir. Etkinlikler kapsamında öğrenciler; su tasarrufu ile ilgili afiş ve dijital posterler hazırlayacak, “Bir damla suyla neler değişir?” konulu resim ve hikâyeler üretecek, yangınlara karşı alınabilecek önlemleri tartışacak, drama ve video çalışmaları yapacak, ayrıca fidan dikim ya da sanal ağaç dikim kampanyaları ile doğanın yeniden yeşertilmesine katkı sunacaklardır.

Farklı ülkelerden ortaklarla yürütülecek bu proje sayesinde öğrenciler hem kendi deneyimlerini paylaşacak hem de farklı kültürlerden gelen çocukların bakış açılarını öğrenerek küresel bir çevre bilinci geliştireceklerdir. Böylece küçük yaşta kazanılan çevre duyarlılığı, ortak bir geleceğin korunmasına katkı sağlayacaktır.

AMAÇLAR

                •             Öğrencilere suyun yaşam için önemini kavratmak

                •             Ormanların ekosistem için değerini öğretmek

                •             Orman yangınlarının nedenlerini ve sonuçlarını fark ettirmek

                •             Yangınlara karşı alınabilecek basit önlemleri öğretmek

                •             Yangın sonrası doğayı yeniden yeşertmek için yapılabilecekleri göstermek

                •             Uluslararası iş birliği ve kültürlerarası paylaşım yoluyla çevre bilinci geliştirmek

                •             Çocuklarda doğa sevgisini artırmak ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıkları kazandırmak

HEDEF KİTLE

                •             8-10 yaş grubu ilkokul öğrencileri

                •             Projede görev alacak öğretmenler

                •             Öğrencilerin aileleri (dolaylı katılımcılar)

                •             Yerel toplum (sergiler, paylaşımlar aracılığıyla farkındalık kazanacak kitle)

PROJE ÇALIŞMA TAKVİMİ (ÖZET)

Beş aylık süreç boyunca öğrenciler hem uluslararası ortak etkinliklere hem de okul içi çalışmalara katılacaklardır. İlk ayda proje tanıtılacak, öğretmenler ve öğrenciler birbirini tanıyacak, logo ve afiş tasarım etkinlikleri düzenlenecektir. İkinci ayda su ve yaşam teması işlenecek; suyun önemi hakkında ortak e-kitap sayfaları hazırlanacak, kelime bulutları ve dijital posterler yapılacak, yaratıcı hikâye çalışmaları gerçekleştirilecektir. Üçüncü ayda ormanların önemi üzerine çalışmalar yapılacak; çevrimiçi sergiler, sunumlar, doğa yürüyüşleri ve yaratıcı yazma etkinlikleri gerçekleştirilecektir. Dördüncü ayda orman yangınları ve korunma konusuna odaklanılacak; ortak dijital dergi, bilgi yarışmaları, araştırmalar, drama çalışmaları ve fidan dikme etkinlikleri yapılacaktır. Son ayda e-kitap tamamlanacak, öğrenciler çalışmalarını poster veya video ile sunacak, proje boyunca öğrenilenler değerlendirilecek ve kapanış etkinlikleri düzenlenecektir. Her ay hem uluslararası iş birliği hem de okul bazlı uygulamalar bir arada yürütülecek, değerlendirme süreci proje başında ve sonunda gerçekleştirilecektir.

17.09.2025 31

17-09-202517-09-202517-09-202517-09-202517-09-2025